REGULAMIN
ZAPISY:
Prowadzone na stronie internetowej
W dniu zawodów dopełnienie formalności w biurze mieszczącym się na Lotnisku Oleśnica
Zapisy w godz. 8:30-9:30. W przypadku spóźnienia prosimy o kontakt tel. 885 801 213.
Maksymalna ilość załóg : 60
WPISOWE:
MIEJSCE:
Lotnisko Oleśnica – wjazd od ul.Warszawskiej
(mapy Google – wpisujemy Time4rally)
TRASA:
Zawody składają się z jednego odcinka przejeżdżanego pięciokrotnie, dodatkowo każdy z zawodników ma możliwość zapoznania z trasą przed zawodami w kolumnie za organizatorem. Długość odcinka około 4km. Łączna długość trasy 20km + zapoznanie i zlokalizowana jest na jednym, zamkniętym terenie.
KLASY:
- Klasa MINI – do 1400 ccm
- Klasa COMPACT– 1401 – 1700 ccm
- Klasa PROFI– 1701-2500 ccm
- Klasa RWD – do 2800 RWD (napęd na tył)
- Klasa POWER +2500 FWD / +2801 RWD (napęd na przód lub tył)
- Klasa OPEN– +2500 AWD (napęd na 4 koła)
Turbo/Kompresor daje przelicznik x 1,7.
Auta z silnikami diesla startują bez przelicznika.
ZAŁOGA:
Podczas imprezy nie jest wymagany pilot jednak jest on zalecany przez ORGANIZATORA.
FORMUŁA ZAWODÓW:
Zwody stanowi pięć odcinków o długości około 4km każdy. Liczy się suma czasów ze wszystkich odcinków.
POMIAR CZASU:
Pomiar czasu odbywa się za pomocą systemu fotokomórek i mierzony jest z dokładnością do 0,001sek.
PROSTE ZASADY – oczami zawodnika:
-zgłaszamy się w dniu zawodów do biura (na płycie Lotniska Oleśnica, wjazd od ul.Warszawskiej) w godz. 8:30 – 9:30,
-po zapisaniu się naklejamy numery startowe,
-jedziemy na parking dla zawodników,
-o godz.9:35 zaczynamy Odprawę zawodników, przypominamy zasady ogólne,
-od godz.10:00 zaczyna się zapoznanie z trasą,
-godz. 10:45 rozpoczynamy zawody, startujemy wg nadanych numerów rozpoczynając od klasy MINI, zawodnicy wywoływani przez sędziego podjeżdżają na start zapięci w pasy, z kaskiem na głowie, zamkniętymi szybami i zapalonymi światłami,
–startujemy na znak sędziego oraz zegara,
–pokonujemy trasę, mijamy METĘ LOTNĄ i zatrzymujemy się na MECIE STOP,
-zjeżdżamy na PARKING dla zawodników.
Na trasie znajduje się na raz kilka aut, w przypadku gdy jedno z nich dogonimy WYPRZEDZAMY je z pełnym zachowaniem ostrożności, zawodnik DOGONIONY ma obowiązek ustąpienia drogi pod groźbą kary czasowej do wykluczenia włącznie (decyduje organizator).
W trakcie każdego przejazdu WYNIKI są dostępne na naszej stronie w zakładce „Wyniki Online”. Po każdym przejeździe wyniki są drukowane i wywieszane w biurze zawodów, a na koniec zawodów wyniki są sumowane i ogłaszana jest klasyfikacja końcowa.
KARY:
– za ewidentne potrącenie opon kara 5 sekund,
– za nieukończenie biegu, pomylenie trasy, objechanie fragmentu trasy inaczej niż jest wyznaczona TARYFA (150% czasu najlepszej załogi w klasie),
– za niestosowanie się do REGULAMINU i zasad panujących na torze dyskwalifikacja (DNF),
– za niewystartowanie do kolejnych prób DNF,
– za start innego kierowcy zamiast zgłoszonego w danym aucie DNF.
Jakie auto może startować:
Każde auto dopuszczone do ruchu, posiadające ubezpieczenie (kraj dopuszczenia i ubezpieczenia obojętny).
Auta bez dopuszczenia do ruchu mogą startować na zasadach specjalnych po ustaleniu z organizatorem.
Jednym autem może startować jeden zawodnik.
Auta typu Cabrio muszą posiadać zamontowany na stałe pałąk przeciwkapotażowy oraz zamknięty dach.
OPONY:
Auta mogą startować na oponach bez homologacji drogowej, czyli dopuszczone są opony typu slick. Zabrania się używania opon kolcowanych.
Zakaz używania koców oraz rolek grzewczych, za złamanie zakazu dyskwalifikacja.
Grzanie opon jak i szybka jazda na drogach publicznych w okolicach przeprowadzanej imprezy zakazane, za złamanie zakazu dyskwalifikacja.
ZWYCIĘZCY
Dla najlepszych trzech kierowców z każdej z klas przewidziany jest PUCHAR.