REGULAMIN

ZAPISY:
Prowadzone na stronie internetowej

Wpisowe do 18.10.2019  – 220 zł płatne na konto:

Adriana Hrycaj
77109015220000000111116732

Wpisowe w dniu zawodów 250 zł.

W dniu zawodów dopełnienie formalności w biurze mieszczącym się na Lotnisku Oleśnica

Zapisy w godz. 8:30-9:30. W przypadku spóźnienia prosimy o kontakt tel. 885 801 213.

Maksymalna ilość załóg : 60

 

MIEJSCE:

Lotnisko Oleśnica – wjazd od ul.Wileńskiej

TRASA:
Zawody składają się z pięciu odcinków o długości około 3,5km każdy. Łączna długość trasy 18km + sesja treningowa i zlokalizowana jest na jednym, zamkniętym terenie. Każde auto dodatkowo ma możliwość przejechania sesji TRENINGOWEJ przed wyścigiem.

KLASY:

  • Klasa MINI do 1150 ccm
  • Klasa MINI PLUS– 1151 – 1400 ccm
  • Klasa COMPACT– 1401 – 1700 ccm
  • Klasa PROFI– 1701-2500 ccm
  • Klasa RWD  – do 2800 RWD (napęd na tył)
  • Klasa RWD MAX – +2801 RWD (napęd na tył)
  • Klasa POWER +2500 FWD (napęd na przód)
  • Klasa OPEN– +2500 AWD (napęd na 4 koła)

 

Turbo/Kompresor daje przelicznik x 1,7.

Auta z silnikami diesla startują bez przelicznika.

 

 ZAŁOGA:

Podczas imprezy nie jest wymagany pilot jednak jest on zalecany przez ORGANIZATORA.

 

FORMUŁA ZAWODÓW:

Zwody stanowi pięć odcinków o długości 6km każdy. Odcinek przejeżdżany jest pięciokrotnie. Liczy się suma czasów ze wszystkich odcinków.

 

POMIAR CZASU:

Pomiar czasu odbywa się za pomocą systemu fotokomórek i mierzony jest z dokładnością do 0,001sek.

 

PROSTE ZASADY – oczami zawodnika:

-zgłaszamy się w dniu zawodów do biura (na płycie Lotniska Oleśnica ul.Wileńska) w godz. 8:30 – 9:45,
-po zapisaniu się naklejamy numery startowe na lewe drzwi (duża naklejka) oraz numer na prawy górny róg przedniej szyby,
-jedziemy na parking dla zawodników,                                                                                                      -o godz.9:45 zaczynamy Odprawę zawodników, przypominamy zasady ogólne,
-od godz.10:00 zaczyna się TRENING i zapoznanie z trasą,
-godz. 11:30 rozpoczynamy zawody, startujemy wg nadanych numerów rozpoczynając od klasy MINI, zawodnicy wywoływani przez sędziego podjeżdżają na start zapięci w pasy, z kaskiem na głowie, zamkniętymi szybami i zapalonymi światłami,
–startujemy na znak sędziego,
–pokonujemy trasę, mijamy METĘ LOTNĄ i zatrzymujemy się na MECIE STOP,
-zjeżdżamy na PARKING dla zawodników.

Na trasie znajduje się na raz kilka aut, w przypadku gdy jedno z nich dogonimy WYPRZEDZAMY je z pełnym zachowaniem ostrożności, zawodnik DOGONIONY ma obowiązek ustąpienia drogi pod groźbą kary czasowej do wykluczenia włącznie (decyduje organizator).

W trakcie każdego przejazdu WYNIKI są wyświetlane na monitorze usytuowanym w okolicach METY STOP, są to wyniki z trwającego przejazdu – po każdym przejeździe wyniki są drukowane i wywieszane w biurze zawodów, a na koniec zawodów wyniki są sumowane i ogłaszana jest klasyfikacja końcowa.

 

KARY:
– za ewidentne potrącenie opon kara 5 sekund,
– za nieukończenie biegu, pomylenie trasy, objechanie fragmentu trasy inaczej niż jest wyznaczona TARYFA (150% czasu najlepszej załogi w klasie),
– za niestosowanie się do REGULAMINU i zasad panujących na torze dyskwalifikacja (DNF),
– za niewystartowanie do kolejnych prób DNF,
– za start innego kierowcy zamiast zgłoszonego w danym aucie DNF.

 

Jakie auto może startować:

Każde auto dopuszczone do ruchu, posiadające ubezpieczenie (kraj dopuszczenia i ubezpieczenia obojętny).
Auta bez dopuszczenia do ruchu mogą startować na zasadach specjalnych po ustaleniu z organizatorem.
Jednym autem może startować maksymalnie dwóch zawodników.

Auta typu Cabrio muszą posiadać zamontowany na stałe pałąk przeciwkapotażowy oraz zamknięty dach.

OPONY:

Auta mogą startować na oponach bez homologacji drogowej, czyli dopuszczone są opony typu slick. Zabrania się używania opon kolcowanych.
Zakaz używania koców oraz rolek grzewczych, za złamanie zakazu dyskwalifikacja.
Grzanie opon jak i szybka jazda na drogach publicznych w okolicach przeprowadzanej imprezy zakazane, za złamanie zakazu dyskwalifikacja.

ZWYCIĘZCY

Dla najlepszych trzech kierowców z każdej z klas przewidziany jest PUCHAR.