REGULAMIN

ZAPISY:
Prowadzone na stronie internetowej

Wpisowe do 27.10.2017  – 210 zł płatne na konto:

Adriana Hrycaj
77109015220000000111116732

Wpisowe w dniu zawodów 250 zł.

W dniu zawodów dopełnienie formalności w biurze mieszczącym się na Lotnisku Oleśnica

Zapisy w godz. 9:00-10:00. W przypadku spóźnienia prosimy o kontakt tel. 885 801 213.

 

MIEJSCE:

Lotnisko Oleśnica – wjazd od ul.Wileńskiej

TRASA:
Zawody składają się z pięciu takich samych odcinków o długości około 5-6km. Łączna długość trasy 25-30km. Każde auto dodatkowo ma możliwość jednorazowego zapoznania z trasą.

KLASY:

  • Klasa MINI do 1150 ccm
  • Klasa MINI PLUS– 1151 – 1400 ccm
  • Klasa COMPACT– 1401 – 1700 ccm
  • Klasa PROFI– 1701-2500 ccm
  • Klasa POWER– +2500 2WD
  • Klasa OPEN– +2500 AWD

 

Turbo/Kompresor daje przelicznik x 1,7.

Auta z silnikami diesla startują bez przelicznika.

 

 ZAŁOGA:

Podczas imprezy nie jest wymagany pilot jednak jest on zalecany przez ORGANIZATORA.

 

FORMUŁA ZAWODÓW:

Zwody stanowią cztery odcinki o długości około 5km. Liczy się suma czasów z czterech odcinków.

 

POMIAR CZASU:

Pomiar czasu odbywa się za pomocą systemu fotokomórek i mierzony jest z dokładnością do 0,001sek.

 

PROSTE ZASADY – oczami zawodnika:

-zgłaszamy się w dniu zawodów do biura (na płycie Lotniska Oleśnica ul.Wileńska) w godz. 9:00 – 10:00,
-po zapisaniu się naklejamy numery startowe na lewe drzwi (duża naklejka) oraz numer na prawy górny róg przedniej szyby,
-jedziemy na parking dla zawodników,
-od godz.9:00 zaczyna się zapoznanie z trasą,
-o godz.10:30 zaczynamy Odprawę zawodników, przypominamy zasady ogólne,
-godz. 10:45 rozpoczynamy zawody, startujemy wg nadanych numerów rozpoczynając od klasy MINI, zawodnicy wywoływani przez sędziego podjeżdżają na start zapięci w pasy, z kaskiem na głowie, zamkniętymi szybami i zapalonymi światłami,
–startujemy na zapalenie się zielonego światła,
–pokonujemy trasę, mijamy METĘ LOTNĄ i zatrzymujemy się na MECIE STOP,
-po ukończeniu odcinka zjeżdżamy na PARKING dla zawodników.

Na trasie znajduje się na raz kilka aut, w przypadku gdy jedno z nich dogonimy WYPRZEDZAMY je z pełnym zachowaniem ostrożności, zawodnik DOGONIONY ma obowiązek ustąpienia drogi pod groźbą kary czasowej do wykluczenia włącznie (decyduje organizator).

W trakcie każdego przejazdu WYNIKI są wyświetlane na monitorze usytuowanym w okolicach METY STOP, są to wyniki z trwającego przejazdu – po każdym przejeździe wyniki są drukowane i wywieszane w biurze zawodów, a na koniec zawodów wyniki są sumowane i ogłaszana jest klasyfikacja końcowa.

 

KARY:
– za ewidentne potrącenie opon kara 5 sekund,
– za nieukończenie biegu, pomylenie trasy, objechanie fragmentu trasy inaczej niż jest wyznaczona TARYFA (150% czasu najlepszej załogi w klasie),
– za niestosowanie się do REGULAMINU i zasad panujących na torze dyskwalifikacja (DNF),
– za niewystartowanie do kolejnych prób DNF,
– za start innego kierowcy zamiast zgłoszonego w danym aucie DNF.

 

Jakie auto może startować:

Każde auto dopuszczone do ruchu, posiadające ubezpieczenie (kraj dopuszczenia i ubezpieczenia obojętny).
Auta bez dopuszczenia do ruchu mogą startować na zasadach specjalnych po ustaleniu z organizatorem.
Jednym autem może startować maksymalnie dwóch zawodników.

Auta typu Cabrio muszą posiadać zamontowany na stałe pałąk przeciwkapotażowy oraz zamknięty dach.

OPONY:

Auta mogą startować na oponach bez homologacji drogowej, czyli dopuszczone są opony typu slick. Zabrania się używania opon kolcowanych.
Zakaz używania koców oraz rolek grzewczych, za złamanie zakazu dyskwalifikacja.
Grzanie opon jak i szybka jazda na drogach publicznych w okolicach przeprowadzanej imprezy zakazane, za złamanie zakazu dyskwalifikacja.
W trakcie trwania zawodów w skutek awarii swojego auta można skorzystać z innego, spełniającego zasady tej samej klasy.

ZWYCIĘZCY

Dla najlepszych trzech kierowców z każdej z klas przewidziany jest PUCHAR, dla pilotów, jeżeli brali udział, MEDAL.